The Start

JustWritingAbout, just writing about van alles, echt van alles. Inmiddels is het 17 september 2014 en ben ik twee weken op weg met het tweede jaar van mijn opleiding. Het lastige aan het schrijven van een blog is dat het anders is dan normaal. Normaal gesproken post je een foto op Facebook, Instagram of schrijf je maximaal 140 tekens op Twitter. Op het moment dat je een blog gaat schrijven, kun je zoveel schrijven als je maar wilt. Een nadeel kan zijn dat het door een relatief kleiner publiek gelezen zal worden, maar we gaan zien waar het schip strandt.

In de eerste week van dit studiejaar had ik het idee dat ik iets moest beginnen, oprichten of ontwerpen. Dit mede door succesverhalen zoals het boek over Hyves: Van 3 naar 10.000.000 vrienden van Raymond Spanjar. Als je een goed idee en wat geld hebt, kun je er heel wat uithalen. In het geval van Hyves een sociaal netwerk dat het uiteindelijk, as you know, niet heeft gered, maar veel geld heeft opgeleverd.

Een goed idee kan van heel veel waarde zijn. Als je maar de juiste trend weet neer te zetten, kan het snel gaan. Ik hoorde laatst dat een jongen van zeventien (!) ongeveer €50 euro per dag verdient aan zijn Twitteraccount. Het enige wat hij doet, is een aantal keer per dag een foto van een auto plaatsen. Als je zoiets hoort, denk je toch, ‘Is het dan zo makkelijk!?’ Blijkbaar is het niet zo makkelijk. Ideeën over kansen die er op Twitter liggen, kwamen bij mij niet van de grond, of ik stopte er niet genoeg tijd in.

Tijd, geduld, energie. Allemaal factoren die op een bepaalde manier een rol kunnen spelen in het leven van succes. Heel veel mensen, zoals ik, hebben dat geduld niet. Tijd en energie zijn ook niet bepaald factoren die je erg veel hebt tijdens het studentenleven. Vandaar dat grote namen als Steve Jobs, Mark Zuckerberg en ‘onze’ Raymond Spanjar zijn gestopt met hun opleiding. Maar voordat je dat kunt doen, moet je een goed idee, lef en passie hebben.

Een goed idee hoeft maar heel klein te zijn. “If you can dream it, you can do it. Always remember that this whole thing was started with a dream and a mouse.” De muis waar Walt E. Disney het over heeft is Mickey Mouse, inmiddels wereldberoemd en als we Walt moeten geloven, startte het allemaal met een droom en die muis. En kijk wat voor geweldig bedrijf eruit voortgekomen is.

Dus, dit blog gaat About Just Writing. Just dingen die ik tegenkom, waar ik over wil schrijven, wat ik wil delen. See you next time!

Leave a Reply

