Finito.

Op 17 september begon ik met dit blog. Inmiddels zijn we drie maanden verder en wat is er nou eigenlijk van geworden? Veel pogingen om mijn blog via Twitter promoten werkten enigszins, maar met een volgersaantal van 65 kan ik niet tevreden zijn. Daarnaast laten de statistieken van WordPress zien dat mijn blog ruim zevenhonderd keer is bezocht. Een mooi aantal, al zeg ik het zelf. Leuk die zevenhonderd bezoekers, maar als ze niet blijven terugkomen is het niets waard.

Veel van deze zevenhonderd bezoekers heb ik bereikt via Twitter. Door mensen te gaan volgen en via tweets te vragen of ze mijn blog zouden willen lezen, werkte dat aardig. Zevenhonderd weergaven verdeeld over tien blogposts. Blogposts die actueel waren en daardoor makkelijk de interesse wekten op Twitter. Toen de blauwe vinkjes op Whatsapp kwamen, werd er op Twitter door bijna iedereen wel iets over gezegd. Voor mij natuurlijk dé kans om mijn blog te promoten met als resultaat tweehonderd views op die blogpost.

Toen ik een week geleden een blogpost schreef over Guus Hiddink en Oranje was het voor mij al klaar. Ik ging niet meer proberen om mijn blog te promoten via Twitter. Hoogstens een of twee tweets zijn eruit gegaan, maar meer ook niet. Resultaat: drie bezoekers. Drie bezoekers hebben mijn blogpost over Hiddink gezien. Gezien, dus misschien niet eens gelezen.

Ondanks dat ik veel positieve reacties heb gekregen via Twitter dat ik dingen leuk verwoord en leuk schrijf, blijkt het niet genoeg.. Ik citeer een paar zinnen uit mijn eerste blogpost:

Tijd, geduld, energie. Allemaal factoren die op een bepaalde manier een rol kunnen spelen in het leven van succes. Heel veel mensen, zoals ik, hebben dat geduld niet. Tijd en energie zijn ook niet bepaald factoren die je erg veel hebt tijdens het studentenleven.

Tijd, geduld en energie. Hier ontbrak het aan. Misschien had ik meer geduld moeten hebben, wie weet. Maar na drie maanden tijd en energie erin stoppen is het toch echt klaar. Finito.

Inmiddels besteed ik mijn tijd ergens anders aan. Vorige week vond ik een manier waardoor je veel Twitter volgers kunt krijgen, gratis en makkelijk. Het resultaat na een week: een Twitter-account met 1700 volgers. Zeventienhonderd volgers, in een week. Dat is even iets anders dan die 65 volgers en zevenhonderd views in drie maanden tijd. Natuurlijk zijn niet alle volgers ‘echte volgers’, maar het zijn wel volgers. Het grote aantal zorgt er ook voor dat mensen je eerder gaan volgen.

Met het Twitter-account plaats ik zelfgemaakte foto’s. Fotograferen vind ik namelijk leuk om te doen, voorlopig nog met mijn HTC. Na een week staat de teller dus op 1700 en ik ben benieuwd wat er van gaat komen.. In ieder geval voor dit moment: see you next time, whenever that time may be!

Leave a Reply

